Aantrekkelijk merk

De nieuwe Consumentenbond

Er is veel gebeurd het afgelopen jaar. We hebben met z’n allen in merkworkshops gesproken en nagedacht over de Consumentenbond van de toekomst. Vervolgens hebben we samen een nieuwe strategie ontwikkeld. Met als gevolg veel veranderingen en vernieuwingen: een nieuwe werkwijze, de 5 proposities, focus op jongvolwassenen…

Kwartaalbijeenkomst

Tijdens de kwartaalbijeenkomst nieuwe stijl, op donderdag 4 april, presenteerde Maaike Kammerman, routebepaler van het gilde Merk & Integrale communicatie, de nieuwe positionering van de Consumentenbond. Ook is toen het bijbehorende merkverhaal verteld.


In dit filmpje kun je de presentatie nog eens terugkijken. En hier kun je het merkverhaal nog eens terugluisteren.

Visuele identiteit

Maar er staat nog meer te gebeuren. ‘Zoals eerder gemeld, hebben we ook de visuele identiteit van de Consumentenbond bekeken’, vertelt Maaike. ‘We zijn tot de conclusie gekomen dat deze vernieuwd moet worden. Studio Dumbar (onderdeel van Dept) heeft voor ons een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Dit hebben we als voorstel gepresenteerd bij de Richtinggevers en vol trots kan ik zeggen dat het voorstel is aangenomen!’

Nog lang niet iedereen heeft de nieuwe visuele identiteit al gezien. ‘Begin mei krijgt iedereen in de organisatie de mogelijkheid om naar de nieuwe Consumentenbond te komen kijken. Houd je mail dus in de gaten.’