Aantrekkelijk merk

We zijn over!

Op 24 september was het zo ver: eindelijk gingen we naar buiten met de nieuwe huisstijl. Onze site en social media-accounts gingen die dag over op de nieuwe huisstijl. En de Consumentengids met het nieuwe logo viel op de mat bij onze leden. Ook is er al een boek verschenen in de nieuwe huisstijl: Mijn huis energiezuinig.

Maak het jezelf makkelijk

De nieuwe campagine gaat live

De campagne ‘Maak het jezelf makkelijk’ gaat op 7 oktober van start met het thema ‘vergelijken’. We starten met een radiocommercial. Hiermee laten we aan heel Nederland horen dat als je producten wilt vergelijken, je toch echt bij de Consumentenbond moet zijn. Een week later volgen de digitale abri’s die de keuzestress van de consument op ludieke wijze verbeelden. Houd intranet in de gaten, maar hierbij alvast een kijkje achter de schermen!

Wat is jouw verhaal?

Nancy van der Helm denkt nog vaak terug aan de tijd dat ze met collega Harry, verkleed als stel, naar de Bondsfeestjes ging. En Nelleke Polderman bestudeerde op haar 10e al voedingsetiketten in de supermarkt.

Samen met alle collega’s werken we hard aan de Nieuwe Consumentenbond. We zijn ons een geheel nieuwe werkwijze eigen aan het maken. We werken in een compleet andere, veel openere kantooromgeving. Maar het belangrijkst is wel onze nieuwe positionering. Die komt tot uiting in ons merkverhaal:

  • we brengen de Consumentenbond midden in de markt
  • we maken moeilijke keuzes makkelijk
  • en we doen dat iedere dag beter en slimmer

Maar wat betekent de Nieuwe Consumentenbond voor jou als medewerker? Nelleke en Nancy vertellen hun persoonlijke verhaal. Een aantal collega’s ging hen al voor. Je kunt al hun verhalen beluisteren via deze link.

Wat is jouw verhaal?

Vind jij het leuk om andere collega’s te inspireren en ook jouw verhaal te delen? Stuur een mailtje naar Jantine, dan neemt zij zo snel mogelijk contact met je op!

Het merkteam stelt zich voor

Een betekenisvol merk zijn in het leven van de consument. Dat is het kerndoel van het Wat-moet-lukkenprogramma Aantrekkelijk merk. Wie zijn nu die collega’s die daarvoor verantwoordelijk zijn?

Van links naar rechts: Rieneke, Heidi, Diek, Demi, Maaike, Maaike, Maurice en Jantine. Niet op de foto, maar wel in het team: Monique en Heleen.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het programma Aantrekkelijk merk? Stel 'm hier en dan zullen we die zo snel mogelijk beantwoorden. (Wil je ook een persoonlijke terugkoppeling? Laat dan jouw naam achter in het bericht.)