Inspiratie

Iedereen kan in zijn of haar werk inspireren... en inspireren is te leren!

Hoe de f*ck bereik je consumenten

Bart Massa (Validators)

Als consumenten niet bezig zijn met je merk, omdat 95% van hun gedrag nu eenmaal onbewust is. Hoe de f*ck bereik je ze dan toch? In de razende wereld waarin we leven wordt het steeds moeilijker om consumenten te engagen. Leer aan de hand van praktische cases hoe je het taakgerichte gedrag van je doelgroep kunt doorbreken. Vijf tips die iedere marketeer nodig heeft om nóg effectiever te zijn.

De conversatie van de toekomst vindt plaats tussen chatbots

Lucas Nutbey (DEPT)

Als we de media moeten geloven, nemen chatbots het internet over. Maar waarom eigenlijk? Het kost veel inspanning om ze op te zetten en functioneren ook dan niet altijd even goed. De oplossing: leg de focus op ‘conversational UI’, waar chatbots een manifestatie van zijn. Geloof het maar, de conversatie van de toekomst vindt plaats tussen chatbots.

Van Austin naar Amsterdam, de laatste trends van SXSW 2019

Max Pinas (DEPT)

South by Southwest (SXSW) is het grootste techfestival ter wereld en is met geen ander event te vergelijken. Hier lopen de makers: de mensen die de techwereld echt vooruit helpen. Het is een bont gezelschap van creatievelingen uit alle hoeken, gaten en industrieën. DEPT spot de trends en deelt de belangrijkste inzichten.

Wat kan de Consumentenbond leren van IKEA?

Jelmer van der Meulen (Synergie)

IKEA, Tesla en Tony’s behoren tot de meest inspirerende organisaties van Nederland. Waarom? En wat kan de Consumentenbond hiermee? Acht jaar onderzoek naar de 40 meest inspirerende organisaties levert vijf inzichten op. Deze zijn toepasbaar voor de consumentenbond en voor elke afdeling. Alleen de inspirerende verhalen maken je bezoek al de moeite waard.

Inspirerende mensen

Jelmer van der Meulen (Synergie)

Moeders inspireren meer dan managers. Vaders ook trouwens. Iedereen kan in zijn of haar werk inspireren en inspireren is te leren. Helaas wil dit in organisaties nog niet zo vlotten. Managers zijn slechts voor één op de vier medewerkers inspirerend. Wat laten mensen thuis dat hen direct helpt in hun werk? De inzichten van twee jaar onderzoek naar de 40 meest inspirerende mensen bieden een start. Heb jij het gevoel dat er vanuit jouw rol binnen de Consumentenbond nog meer inzit? Dan loop je zeker geïnspireerd uit deze werksessie.

Een blik op de toekomst

Tony Bosma (Extend Limits)

Tony Bosma staat bekend als een inspirerende, unieke futurist en trendwatcher. In een razendsnel tempo neemt hij je mee in de laatste ontwikkelingen en trends die toepasbaar zijn op de Consumentenbond.

Een kijkje in het leven van jongvolwassenen

Yvonne van Sark (YoungWorks)

De nieuwe Consumentenbond richt zich op de jongvolwassenen in de leeftijd van 25-40 jaar. Communicatiebureau YoungWorks neemt je mee in de belevingswereld van deze doelgroep. Wat houdt hen bezig, wat vinden ze belangrijk en welke trends zien we?

Kijkje in de keuken van Tony’s Chocolonely

Anne-Wil Dijkstra (Tony's Chocolonely)

Als Choco Co-Captain geeft Anne-Wil je een kijkje in de chocokeuken. De laatste jaren wordt Tony’s Chocolonely genoemd als meest inspirerend bedrijf. Niet gek, want hun boodschap van duurzaamheid, eerlijkheid en transparantie in een globale wereld past bij de tijd voor nu. Maar wat maakt hen zo inspirerend? Anne-Wil licht dit toe.

Workshop Datavisualisatie

Suzan Janssen (Deloitte)

Data leesbaar weergeven? Maak het visueel!

De mogelijkheden om data te analyseren en vertalen naar relevante inzichten groeien snel. Toch slagen veel bedrijven er nog niet in om de inzichten zo te presenteren dat ze goed ingezet kunnen worden voor besluitvorming. In de workshop datavisualisatie leer je over de vele design keuzes die er gemaakt kunnen worden en ga je hiermee zelf experimenteren.

Stel hier je persoonlijke programma samen!

Enthousiast geworden? Registreer je voor 20 juni. Let op! Sommige sessie hebben maar een beperkt aantal plekken.